Institucijos sprendimas panaikintas, tačiau kas atlygins mano išlaidas?
Šį klausimą užduoda klientas, kai nutinka gan retas, bet itin smagus dalykas – gavęs skundą viešojo administravimo subjektas pats pasinaikina priimtą neteisėtą sprendimą ir ginčas užsibaigia ankstyvoje stadijoje. Tačiau trumpai pasidžiaugus, neišvengiamai kyla klausimas – kas atlygins dėl neteisėto sprendimo patirtas išlaidas?
Klientas sako „aš sugaišau marias laiko rašydamas pretenzijas ir prašydamas paaiškinimų“ arba „aš buvau priverstas kreiptis į advokatą ir patyriau išlaidų“ ir pan. Visiškai suprantama, kad klientas nori dėl neteisėto sprendimo patirtų išlaidų, įskaitant ir teisines, atlyginimo.
Tačiau detaliai paaiškinus klientui, kad žala, kokia ji bebūtų, net ir pripažinus administracinį aktą neteisėtu savaime neatlyginama, o turi būti inicijuojamas naujas procesas įrodant institucijos civilinės atsakomybės sąlygų buvimą, entuziazmas staiga išblėsta. Pradedama abejoti, ar reikalingas toks procesas, ar verta sustoti ties tuo, kad vis tik norimas rezultatas buvo pasiektas, o ir netgi dar greičiau nei tikėtasi.
Visai neseniai su aptariama situacija susidūriau ir aš, kai Nacionalinė mokėjimo agentūra pasinaikino savo sprendimą po gauto skundo dėl pareiškėjui priklausančios paramos dalies neišmokėjimo ir netinkamo Pareiškėjų sąsajų ir galimo žemės ūkio valdų skaidymo nustatymo metodikos pritaikymo. Klientas, padėkojęs už puikų atstovavimą ir, įvertinęs, kad pasiektas rezultatas jį tenkina, nusprendė žalos atlyginimo iš institucijos nereikalauti ir klausimą šiame etape užbaigti.
Atrodo, kad toks klausimo užbaigimas yra visiška tendencija. Galbūt jums yra priešingai ir reikalavote žalos atlyginimo po neteisėto sprendimo panaikinimo?